Handelsbetingelser

Vigtigt angående din fortrydelsesret
Vær opmærksom på, at din 14 dages fortrydelsesret ikke gælder ved kundetilpassede produkter, som de fleste af produkterne ved Illux er. Illux har dog alligevel valgt, at give dig 8 dages fuld returret, da vi ikke er i tvivl om produktets høje kvalitet. Se punktet: ”Fortrydelsesret” i dette dokument.
Se forbrugeraftaleloven § 18, stk. 4.

Oplysninger om Illux.dk
Illux ApS
Godthåbsvej 27
DK-8660 Skanderborg
Danmark

Telefon: +45 70 25 08 12
E-mail: post@illux.dk

CVR-nr.: 29 40 46 31

Bank: Vestjysk Bank
Reg.: 7604
Kontonr.: 0001451352

Når du afgiver bestilling, accepterer du de generelle nedenstående handelsbetingelser gældende for Illux ApS.

Bestilling
Alle priser vises i DKK og er inklusiv moms. Prisen for fragt vises, når du går til kassen.
Når du bestiller produkter på www.illux.dk vil du efter købet modtage en ordrebekræftelse på den angivne e-mailadresse. Du skal være fyldt 18 år for at handle på illux.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Betaling
Du har følgende 2 muligheder for betaling:

  1. Betalingskort (debit- og kreditkort): Vi modtager følgende kort: Dankort, VISA/Dankort, Visa-electron, Mastercard, VISA og JBC.
  2. Bankoverførsel: (OBS! Ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen). Efter bestilling sender vi et indbetalingskort til dig, som du kan betale med netbank. Varen sættes i produktion når betalingen er registreret.

Sikkerhed
Betales der med betalingskort eller e-dankort, er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 DDK, hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Illux.dk eller andre har mulighed for at læse oplysningerne.

Ved standardvarer, som wallstickers og tapet, trækkes beløbet, når varerne sendes fra Illux.dk
Ved kundetilpassede produkter, som "Dit foto", "Din collage", "Din PopArt", "Fototapet" og "Illux-art", trækkes beløbet, når produktionen eller designet startes. Send aldrig penge til Illux.dk pr. brev. Vi kan ikke påtage os ansvaret for evt. bortkomne kontanter, checks, frimærker eller andet sendt til Illux.dk pr. brev.

Levering
Den normale leveringstid for produkter i følgende produktkategorier: Illux Art, Dit Foto og Tapet er ca. 5 arbejdsdage. For produktgrupperne Din PopArt og Din Collage afhænger leveringstiden af, hvor hurtig designet godkendes af dig. Den normale leveringstid for Din PopArt og Din Collage er ca. 10 arbejdsdage. For Wallstickers er leveringstiden 1 til 3 arbejdsdage. Ønskes den præcise dato kan Illux.dk kontaktes telefonisk på 70 25 08 12 eller på mail post@illux.dk. I indkøbskurven kan man for de fleste produkter tilvælge express-produktion imod en méromkostning.

Ved pakker som max har længde X omkreds på 300 cm kan man vælge GLS til udbringning, og ved pakker som max har længde X omkreds på 360 cm kan man vælge PostNord til udbringning. Vælger du GLS pakkeshop eller GLS erhvervspakke er fragtprisen 59 kr. mens fragtprisen ved Post Danmark er 90 kr. Ved billeder større end dette sker forsendelsen med Danske Fragtmænd A/S, hvor fragtprisen er 150 kr. Du kan også gratis afhente din levering hos os på Godthåbsvej 27, 8660 Skanderborg.    

Ønskes levering til udlandet vil der blive opkrævet en ekstra leveringspris, svarende til den øgede forsendelsesudgift for Illux.dk. Du vil altid blive oplyst denne pris inden vi starter produktionen af det bestilte produkt, og du har selvfølgelig mulighed for at lade handlen gå tilbage, hvis du på baggrund af forsendelsesprisen ikke ønsker, at gennemfører ordren. 

Forsinkelser
Indtræffer forsinkelser, er bestilleren kun berettiget til at ophæve aftalen, såfremt han samtidig med aftalens indgåelse har præciseret betydningen af, at levering sker på nøjagtig bestemt tid, og at han af Illux har fået tilkendegivelse om at dette kan overholdes.

Transportskade
Undersøg straks ved modtagelsen om emballagen har synlige skader. Hvis varen er transportskadet, kvittér da IKKE for modtagelsen. Fragtmanden skal tage pakken med retur, og du bedes herefter kontakte os omkring dette. Hvis du først opdager skaden på varen efter kvittering, skal du straks henvende dig til os med dokumentation for skaden. Herunder skaden på både produktet og emballagen. Sørg altid for at gemme emballagen til sagen er afgjort.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til post@illux.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Produktgrupperne Illux.dk, Tapet, Dit Foto, Din Collage, Din PopArt, der alle bliver specialfremstillet, er der lovmæssigt kun fortrydelsesret på indtil produktionen påbegyndes. Illux har alligevel valgt at give 8 dages returret på disse varer. Hvis du benytter dig af returretten, får du refunderet beløbet svarende til selve produktionen, herunder print og indramning, men der er ingen returret på selve designudarbejdelsen eller portoen tur/retur. 

Fortrydelsesretten kan ikke benyttes, hvis det udelukkende sker for at skade Illux.dk. Men du kan fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse. Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Eneste omkostning du har når du fortryder er portoen for at modtage varen og returnere varen.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt oplysninger om, hvorvidt du ønsker varen byttet eller om du ønsker pengene retur. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Returvarer håndteres i den rækkefølge, vi modtager dem. Har du ikke hørt fra os inden 5 arbejdsdage efter indsendelse af returvaren, bedes du venligst kontakte os. Men ellers refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den..

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering
Returvarer skal vedlægges kopi af originalfaktura samt oplysninger om, hvorvidt du ønsker varen byttet, eller om du ønsker pengene retur. I tilfælde af at du ønsker pengene retur, tilbagebetales købsbeløbet på det anvendte betalingsmiddel. Hvis har brugt bankoverførsel skal vi bruge registrerings- og kontonummer (IKKE kortnummer) på den konto, som pengene skal overføres til.

Bemærk: Returvarer sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Reklamation
Efter købeloven gives der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået i op til 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan som forbruger kræve omlevering af varen, såfremt reklamationen er berettiget, og omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for Illux, eller på anden måde er umulig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Indlevering af eget motiv
Hvis du ønsker, at få produceret et motiv leveret af dig, er det dit eget ansvar, at have den nødvendige tilladelse til reproduktion af det leverede materiale. Illux.dk har intet ansvar for manglende hjemmel til reproduktion, mangfoldiggørelse eller udgivelser af skrift, tegninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker, andre forretningskendetegn og øvrigt vareudstyr herunder formgivning eller andet, der kan være underkastet tredjemands rettigheder. Pådrager Illux sig ansvar overfor tredjemand i anledning af din manglende hjemmel, til udnyttelse af tredjemands tilkommende rettigheder, holder du Illux skadesløs for et sådan ansvar.

  • Illux.dk forbeholder sig retten til ikke, at producere dine motiver såfremt Illux.dk er i tvivl, om det strider mod lovgivning, eller kan virke stødende for nogen.
  • Illux.dk forbeholder sig retten til ikke at producere dine egne motiver såfremt, det af Illux.dk vurderes, til at være i for dårlig kvalitet.
  • Indleveret materiale vil ikke blive set af andre end medarbejdere hos Illux.dk og evt. underleverandører, til Illux.dk, uden dit samtykke.

Ophavsret
Indholdet af denne hjemmeside er ophavsretslig beskyttet, og tilhører Illux ApS eller virksomhedens tilknyttede fotografer, designere og kunstnere. Hele eller dele af billeder på hjemmesiden må ikke bruges uden Illux.dk’s tilladelse.

Billeder leveret af Illux.dk må ikke reproduceres, og må ikke bruges i reklamesammenhæng uden Illux.dk’s tilladelse.

Gavekort
Vi tillader ikke køb af et gavekort med et gavekort. Hvis man alligevel gør dette vil vi annullere købet og informere kunden om dette.

Behandling af personoplysninger
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Illux A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.illux.dk er Karina Kellmann.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: post@illux.dk

For mere information – læs her: https://www.illux.dk/index.php/privacy-policy

Cookies
På Illux.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på Illux.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Illux.dk.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte jimmy@illux.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

www.illux.dk

Godthåbsvej 27

8660 Skanderborg

E-mail: post@illux.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: ______________________________________     Modtaget den: _________________________________

 

Forbrugerens navn: _________________________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  _____________________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _______________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)




Gældende fra 21-03-2019